Free Shipping in Malaysia for order RM120.

Cart

Your cart is currently empty.

Safer Optics Anti-Blue Light Eyewear Cermin Mata Selamat Untuk Anak-anak

Anak-anak zaman sekarang semuanya pandai main gajet. Kebanyakannya suka tengok video dan juga main game. Ada juga yang suka swafoto.

Jarang nak jumpa yang tak suka dengan gajet. Pantang nampak handphone. Berebut nak tengok sama. Sebab mak ayah mereka pun selalu pegang gajet je kat tangan tu kan?

Ha... termasuklah penulis ni, hehehe. Teknologi masa kini memerlukan kita selalu menggunakan peranti digital/ gajet. Mahu tak mahu, anak tetap akan terdedah dengan penggunaan alatan ini. Ada kebaikan dan keburukan sebenarnya.

Jadi, sebagai ibubapa kita tak boleh langsung sekat dan halang anak daripada menggunakannya. Kawal dan selalu berpesan kepada anak-anak mengenai kesan yang akan berlaku bila mereka terdedah dalam waktu yang agak lama pada gajet.

Cara yang terbaik, tentukan pada jam berapa mereka dibenarkan guna gajet dan jam berapa mereka perlu berhenti atau beritahu had satu hari berapa jam sahaja mereka dibenarkan untuk guna gajet. InsyaaAllah mereka akan faham. Kita ibubapa yang perlu tegas dengan mereka. Selalulah pantau demi kebaikan dan kesihatan mata anak-anak.

Baru-baru ini Darwish kerap merah-merah mata. Hampir seminggu jugalah. Mama syak mata dia jadi merah sebab dia kerap main game guna komputer. Main game lama sangat, kalau mama tak tegur, haihhh! Tak pandai nak berhenti.

Suatu hari tu mama ternampak kawan facebook mama kongsi cerita mengenai anaknya pakai kaca mata khas untuk anak-anak yang kerap main gajet. Wow, menarik!

Cahaya biru dipancarkan pada jumlah yang banyak dari skrin digital. Cahaya bertenaga tinggi ini (antara panjang gelombang 400-420 nm) melewati kornea dan sampai ke retina. Pendedahan cahaya biru yang terlalu banyak boleh merosakkan sel sensitif cahaya di retina.

 

Risau dengan keadaan mata Darwish, makanya mama survey juga cermin mata untuk anak mama bagi melindungi dan menjaga kesihatan matanya daripada sinar biru semasa menggunakan gajet. Apa yang mama dapat kenal pasti, kaca mata dari Safer Optics ni bagus kerana:

  • melindungi mata daripada ketegangan akibat penggunaan gajet dalam tempoh yang lama
  • bantu kurangkan kekeringan mata
  • mempunyai penghalang UV + coating untuk sinar biru
  • bingkai fleksibel dan ringan - tidak mudah rosak kalau terpijak dan sebagainya
  • banyak pilihan warna dan bentuk yang menarik 
  • selamat untuk kanak-kanak 
  • kanta tanpa preskripsi
  • mempunyai waranti selama 1 tahun


Cahaya biru dari peranti digital mengurangkan kontras, menyebabkan ketegangan mata, keletihan, mata kering, penglihatan kabur dan sakit kepala. Kanta SaferOptics membantu melindungi mata anda dengan menyekat dan menyaring cahaya biru berbahaya ini.

Dengan kebaikan itu semua dapat membantu kanak-kanak tidur dengan lebih berkualiti. Prihatin pada kesihatan mata anakanda sulung kesayangan ni mama buat pesanan di laman sesawang Safer Optics dan bagi Darwish sendiri pilih kaca mata yang dia suka.

Darwish pilih cermin mata jenis Kids Rectangle warna Black Cherry.

Faktor utama dia pilih bingkai cermin mata mata hitam + merah sebab dia nak pakai cermin mata sedondon dengan papanya. Nampak sangat dia teringin nak pakai cermin mata, kan? Haaa... tertunai sudah hasratnya dapat pakai cermin mata yang selamat tanpa preskripsi.

Lepas bincang dengan papa, mama pilih cermin mata untuk Darwish dengan tambahan 420 Blue Coat sebab:

Teknologi 420 Blue Coat dirancang khusus untuk menyekat sinar tenaga yang lebih tinggi sambil mengekalkan kejelasan lensa. Kurang cahaya pada mata, tabiat tidur yang lebih baik dan mencegah masalah berkaitan mata.

Cara untuk menjaga kaca mata UV420 Hevl Blue Coat Lenses:

1. Jangan letakkan kaca mata secara terbalik

2. Bersihkan kaca mata sekerap yang mungkin bagi mengekalkannya dalam keadaan yang optimum

3. Bilas dengan air sebelum mengelap menggunakan kain

4. Elakkan dari menggunakan chemical spray dan jauhkan dari suhu yang panas bagi mengelakkan dari kerosakan coating pada lens. 

5. Simpan kaca mata dalam bekas apabila tidak digunakan.

Menariknya, dengan pembelian cermin mata dari Safer Optics kita akan dapat percuma candy-sized travel wipes dari Bare Nuhcessities. Cuma rendam sekejap dalam air dan ianya boleh diguanakan sebagai pengelap cermin mata dan juga untuk kegunaan lain.

Ada freegift sticker comel-comel juga tau. Anak-anak tentu gembira bila dapat parcel dari Safer Optics.

Saksikan sendiri keterujaan Darwish unboxing bungkusan dari Safer Optics. Mama dan papa jadikan sebagai hadiah uangtahun kelahirannya yang ke-8. Kena rajin-rajin pakai masa main game dan jaga elok-elok hadiah daripada mama dan papa ni tau, sayang.

Mama bagi 5 bintang kepada Safer Optics kerana dari layanan dan juga proses penghantarannya yang sangat cepat dan produknya juga berkualiti tinggi. Recommended! Berbaloi sangatlah belikan untuk anak kita.

Sekarang bukan setakat pakai buat tengok gajet, keluar jalan-jalan pun dia pakai juga cermin mata. Nak bergayalah tu kononnya. Anak oh anak! 😆

--

Special thanks for this review by Ardini Humaira - IlhamDini.com

Share this post:

Older Post Newer Post

Translation missing: en.general.search.loading